Frakt från 45:-

Moms visas:

Köpvillkor


Har du några frågor? Tveka inte att kontakta oss!

JH Tools / BraVerktyg.se 
0700-125 000
info@braverktyg.se



Leveransvillkor

Om din beställning ska skickas tillkommer fraktkostnad. För våra leveranser använder vi DHL och PostNord. 
Du kan hämta beställda varor på vårt lager i Fagersta (efter ök). I kassan bockar du isåfall för rutan "Hämta i butik" och då tas fraktkostnaden bort. 

Lagerförda varor kan skickas omgående, beställningsvaror har normalt sett en leveranstid på 5-15 arbetsdagar.
Vissa produkter kan ha en längre lev.tid, detta gäller t ex. planskivor. Du kan kontakta oss före beställning för att få veta leveranstiden.

Om din beställning innehåller både lagerförda varor och beställningsvaror så inväntar vi i regel beställningsvarorna innan leverans sker. 
Om du önskar delleverans så måste du meddela oss detta och i dessa fall förbehåller vi oss rätten att, endast om det krävs, debitera en extra fraktavgift.

Vid uppenbara transportskador på godset måste detta omedelbart anmälas till transportören som ska upprätta en skadeanmälan. 
Upptäcker du en ev. transportskada först efter att du öppnat paketet måste du kontakta fraktbolaget och göra en skadeanmälan.
Vi som avsändare tar inte ekonomiskt ansvar för förseningar eller utebliven leverans som beror på transportören av godset.

Om du inte hämtar ut din försändelse innan den returneras till oss så fakturerar vi de faktiska kostnaderna för vår hantering av försändelsen.

En fraktkostnad tillkommer alltid om varan ska skickas. Webbutiken räknar ut detta och kostnaden redovisas i kassan innan du slutför ditt köp.
Vi förbehåller oss rätten att välja vilket fraktsätt som godset ska skickas med. Om kunden har egna önskemål så måste detta framgå vid beställningen.
Generellt skickas det mesta som DHL-paket med utkörning till företag och leverans till utlämningsställe för övriga kunder.

Om utkörning av gods sker och ingen finns på plats för att ta emot/kvittera försändelsen tar DHL ut en avgift för s.k leveranshinder.
Skulle en sådan avgift debiteras oss så måste vi efterdebitera mottagaren. 


Aktuella fraktpriser: (priserna gäller inom Sverige och är inkl. moms)
1 kilo = 79 kr
1-2 kilo = 89 kr
2-3 kilo = 99 kr
3-5 kilo = 125 kr
5-10 kilo = 175 kr
10-15 kilo = 195 kr
15-20 kilo = 225 kr
20-40 kilo = 500 kr
40-70 kilo = 750 kr
70-99 kilo = 1000 kr
99-118 kilo = 1250 kr
Över 118 kilo = 1750 kr

Inga extra kostnader för emballage tillkommer. Vid ev. pallgods ingår pall i fraktpriset. 
Skrymmande-tillägg på vissa varor: 99 SEK (gäller framförallt stora eller tunga varor, en upplysning finns alltid i produkttexten) 


Rabattkoder anges i kassan: klicka på texten "Ev. rabattkod" skriv därefter in rabattkoden och klicka på "Aktivera"

EXPORT ÅLAND, NORGE, FINLAND, DANMARK and others:

Send your request by email and we will reply with shipping-cost and the total amount.
If you accept this and want to place the order, we will send an invoice by email.
The payment must be done in advance, we do not ship to other countries without full payment.
If you are from another country you will not pay Swedish tax (EU-customer must have a valid VAT no).
 

Betalningsalternativ

Som privatkund betalar du smidigt till vår samarbetspartner KLARNA. Betalsätten är faktura, kontokredit, kortbetalning eller direktöverföring via din bank.
Som företagskund kan du betala med faktura eller förskottsbetalning till vårt bankgiro.

Klarna Checkout (Privatkunder)
Efter identifiering och riskbedömning visar Klarna de betalningsalternativ som de kan erbjuda just dig.
Oavsett vilket av alternativen du sen väljer så är det Klarna eller någon av Klarnas samarbetspartners som hanterar transaktionen.
Frågor om betalningen ska därför ställas till Klarna medan frågor om produkterna ska ställas till butiken. 

De betalningsalternativ som för närvarande erbjuds via Klarna Checkout:
Faktura 14 dagar, konto/delbetalning, kortbetalning samt direktbetalning via bank.
Fullständiga villkor för Klarna Checkout kan du läsa här:
 http://cdn.klarna.com/1.0/shared/content/legal/terms/Klarna/sv_se/checkout (sidan öppnas i ett nytt fönster) 

Faktura (Företagskunder) 
Vi erbjuder de flesta företag betalning mot faktura, efter en godkänd kreditupplysning.

Förskottsbetalning (Företagskunder) 
Ni betalar in totalsumman i förskott till vårt bankgiro och vi levererar så snart vi mottagit betalningen. 
När ni lagt beställningen ser ni betalningsinformationen direkt. Ett kvitto bifogas sedan i leveransen eller sänds via email om så önskas.

Ångerrätt
Privatkunder inom Sverige har 14 dagars ångerrätt, med start från den dag du tog emot varan. 

Ångerrätten gäller ej om: 
- Kunden är ett företag eller annan juridisk person 
- Varan är använd eller pga dess skick inte kan återförsäljas 
- Varans försegling/plombering brutits (i de fall varan är förseglad/plomberad)
- Varan är specialtillverkad eller specialbeställd till dig (samtliga beställningsvaror ingår här) 
- Varan säljs som begagnad, konkursgods alt. restparti (samtliga varor ur fyndhörnan ingår här) 

Om du vill utnyttja din ångerrätt: 
- Du är skyldig att hålla varan i lika gott skick som när du fick den
- Varans försegling/plombering skall vara obruten (i de fall varan är förseglad/plomberad) 
- Du får inte använda varan men naturligtvis försiktigt undersöka den
- Du som kund står för fraktkostnaderna, både när varan skickas till dig och när den returneras till oss 
- Om varan skadas eller kommer bort på grund av oaktsamhet gäller inte ångerrätten

Returer 
- Alla anmärkningar och reklamationer skall göras inom 8 dagar från leveransdatum 
- Vid returer står alltid kunden för returfrakten 
- Varan skall givetvis vara oanvänd och felfri 
- Inga returer får göras utan vårt godkännande 
- Vi löser inte ut paket mot postförskott eller efterkrav 

Reklamation / Garanti
- Anmärkningar och reklamationer skall göras inom 8 dagar från leveransdatum
- Alla varor har normalt sett minst 1 års garanti gällande tillverknings- och/eller materialfel 
- Samtliga garantiärenden åläggs tillverkaren/leverantören 
- Varan får inte ha utsatts för felaktig användning, oaktsamhet eller vanvård
- Garantin omfattar inte delar som kan eller bör anses vara slit- eller förbrukningsdelar
- Vi förbehåller oss rätten att välja mellan att reparera varan eller ersätta den med en ny alt. motsvarande produkt 
- Vi följer lagen om distansavtal enligt Konsumentverkets rekommendationer 

Personuppgiftshantering 
Den svenska Personuppgiftslagen (PUL) ersattes av GDPR den 25:e maj 2018. 
Dataskyddsförordningen GDPR är ett europeiskt regelverk för hur samtliga företag inom EU skall behandla sina kunders personuppgifter. 
För att vi ska kunna hantera din beställning måste vi behandla vissa uppgifter som namn, adress, telefonnummer, din emailadress m.m. 
Uppgifterna använder vi för t ex. frakthantering, fakturering och lagstadgad bokföring. Uppgifterna delges endast de nödvändiga parterna i denna process. 
För att kunna uppfylla våra produktgarantier och liknande så måste vi spara orderinformation under en viss tid och där ingår kundens personuppgifter. 
När du väljer att lägga en beställning hos oss godkänner du våra köpvillkor inklusive vår hantering av dina personuppgifter. 
Du som kund har rätt att välja bort all marknadsföring som sänds via email av oss (så kallade nyhetsbrev). 

Har du frågor eller önskemål så är du välkommen att kontakta oss. 

Email: info@braverktyg.se
Telefon: 0700-125 000 




Publicerat av JH TOOLS 2018-05-26 
 

Produkter

Handla

Information