Frakt från 49:-

Moms visas:

Köpvillkor


Har du några frågor? Tveka inte att kontakta oss!

JH Tools / BraVerktyg.se 
0700-125 000
info@braverktyg.se



Leveransvillkor

Om din beställning ska skickas tillkommer alltid fraktkostnad. För våra leveranser använder vi DHL och PostNord. 
Du kan hämta beställda varor på vårt lager i Fagersta (endast efter överenskommelse) i kassan klickar du isåfall i rutan "Hämta i butik" så debiteras ingen fraktkostnad. 

Lagerförda varor kan skickas omgående och beställningsvaror har i normala fall en leveranstid på ca 10-25 arbetsdagar.
Vissa produkter kan ha en längre lev.tid, detta gäller t ex. planskivor. Du kan kontakta oss innan beställning för att få veta en ungefärlig leveranstid.

OBS: Om din beställning innehåller både lagerförda varor och beställningsvaror så inväntar vi beställningsvarorna innan leveransen sker. 
Om du önskar delleverans så måste du meddela oss detta och i dessa fall förbehåller vi oss rätten att, om det krävs, debitera ytterligare fraktkostnader.

Vid uppenbara transportskador på godset måste detta omedelbart anmälas till transportören som ska upprätta en skadeanmälan. 
Upptäcker du en ev. transportskada först efter att du öppnat paketet måste du kontakta fraktbolaget och göra en skadeanmälan.
Vi som avsändare tar inte ekonomiskt ansvar för förseningar eller utebliven leverans som beror på transportören av godset.

Om du inte hämtar ut din försändelse innan den returneras till oss så fakturerar vi de faktiska kostnaderna för vår hantering av försändelsen.

Fraktkostnad tillkommer alltid om varan ska skickas. Webbutiken räknar ut detta och kostnaden redovisas i kassan innan du slutför ditt köp.
Vi förbehåller oss rätten att välja vilket fraktsätt som godset ska skickas med. Om kunden har egna önskemål så måste detta framgå vid beställningen.
Generellt skickas det mesta som DHL-paket med utkörning till företag och leverans till utlämningsställe för övriga kunder.

Om utkörning av gods sker och ingen finns på plats för att ta emot/kvittera försändelsen tar DHL ut en avgift för "leveranshinder".
När en sådan avgift debiteras oss så efterdebiterar vi mottagaren för detta. 


Ungefärliga fraktpriser: (inom Sverige och inkl. moms)
0-1 kilo = 99 kr
1-2 kilo = 110 kr
2-3 kilo = 125 kr
3-5 kilo = 150 kr
5-10 kilo = 200 kr
10-15 kilo = 225 kr
15-20 kilo = 250 kr
20-40 kilo = 600 kr
40-70 kilo = 850 kr
70-99 kilo = 1250 kr
99-118 kilo = 1500 kr
Över 118 kilo = 2000 kr

Inga tilläggskostnader för emballage tillkommer på vanlig paketfrakt. Vid pallgods tillkommer kostnad för pall samt övrigt emballage. 
Skrymmande-tillägg på vissa varor: 99 SEK (gäller stora och/eller tunga varor, upplysning finns alltid i produkttexten) 


Rabattkoder anges i kassan: klicka på texten "Ev. rabattkod" skriv därefter in rabattkoden och klicka på "Aktivera"
 
 
EXPORT:

EXPORT ONLY TO EU CUSTOMERS WITH VALID VAT-NUMBER
Send your request by email and we will reply with shipping-cost and the total amount.
If you accept this and want to place the order, we will send an invoice by email.
The payment must be done in advance, we do not ship to other countries without full payment.
If you are from another country you will not pay Swedish tax (EU-customer must have a valid VAT no).
 

Betalningsalternativ

Som privatkund betalar du smidigt till vår samarbetspartner KLARNA. Betalsätten är faktura, kontokredit, kortbetalning eller direktöverföring via din bank.
Som företagskund kan du betala med faktura eller förskottsbetalning till vårt bankgiro.

Klarna Checkout (Privatkunder)
Efter identifiering och riskbedömning visar Klarna de betalningsalternativ som de kan erbjuda just dig.
Oavsett vilket av alternativen du sen väljer så är det Klarna eller någon av Klarnas samarbetspartners som hanterar transaktionen.
Frågor om betalningen ska därför ställas till Klarna medan frågor om produkterna ska ställas till butiken. 

De betalningsalternativ som för närvarande erbjuds via Klarna Checkout:
Faktura 14 dagar, konto/delbetalning, kortbetalning samt direktbetalning via bank.
Fullständiga villkor för Klarna Checkout kan du läsa här:
 http://cdn.klarna.com/1.0/shared/content/legal/terms/Klarna/sv_se/checkout (sidan öppnas i ett nytt fönster) 

Faktura till företagskunder: 
Vi erbjuder de flesta företag betalning mot faktura efter godkänd kreditupplysning. 

Förskottsbetalning, företagskunder: 
Ni betalar in totalsumman i förskott till vårt bankgiro och vi levererar varorna så snart vi registrerat er betalning. 
När ni lagt beställningen ser ni betalningsinformationen direkt. Ett momskvitto bifogas i leveransen alt. sänds via email.

Ångerrätt
Privatkunder inom Sverige har 14 dagars ångerrätt, med start från den dag du tog emot varan. 

Ångerrätten gäller ej om: 
- Kunden är ett företag eller annan juridisk person 
- Varan är använd eller pga dess skick inte kan återförsäljas 
- Varans försegling/plombering brutits (i de fall varan är förseglad/plomberad)
- Varan är specialtillverkad eller specialbeställd till dig (samtliga beställningsvaror ingår här) 
- Varan säljs som begagnad, konkursgods alt. restparti (samtliga varor ur fyndhörnan ingår här) 

Om du vill utnyttja din ångerrätt: 
- Du är skyldig att hålla varan i lika gott skick som när du fick den
- Varans försegling/plombering skall vara obruten (gäller i de fall varan är förseglad/plomberad) 
- Du får inte använda varan, endast försiktigt undersöka den 
- Du som kund står för fraktkostnaderna, både när varan skickas till dig och när den returneras till oss 
- Om varan skadas eller kommer bort på grund av oaktsamhet gäller inte ångerrätten 

Returer 
- Alla anmärkningar och reklamationer skall göras inom 8 dagar från leveransdatum 
- Inga returer får göras utan vårt skriftliga godkännande 
- Produkterna skall givetvis vara oanvända och felfria 
- Vid av oss godkänd retur står kunden för samtliga fraktkostnader 
- Vi löser inte ut paket skickade mot postförskott eller efterkrav 
- Normalt returavdrag på lagerförda artiklar är 20% av debiterat varuvärde 
- Retur av ej lagerförd artikel eller produkt med skadad förpackning belastas med högre returavdrag 
- OBS! Varor som är specialbeställda eller specialtillverkade åt kunden återköps ej 

Reklamation / Garanti
- Anmärkningar och reklamationer skall göras inom 8 dagar från leveransdatum
- De flesta artiklar har normalt sett 1 års garanti gällande tillverknings- och/eller materialfel 
- Samtliga garantiärenden åläggs tillverkaren/leverantören 
- Varan får inte ha utsatts för felaktig användning, oaktsamhet eller vanvård
- Garantin omfattar inte delar som kan eller bör anses vara slit- eller förbrukningsdelar
- Vi förbehåller oss rätten att välja mellan att reparera varan eller ersätta den med en ny eller motsvarande produkt 
- Vi följer lagen om distansavtal enligt Konsumentverkets rekommendationer 

Personuppgiftshantering 
Den svenska Personuppgiftslagen (PUL) ersattes av GDPR den 25:e maj 2018. 
Dataskyddsförordningen GDPR är ett europeiskt regelverk för hur samtliga företag inom EU skall behandla sina kunders personuppgifter. 
För att vi ska kunna hantera din beställning måste vi behandla vissa uppgifter som namn, adress, telefonnummer, din emailadress m.m. 
Uppgifterna använder vi för t ex. frakthantering, fakturering och lagstadgad bokföring. Uppgifterna delges endast de nödvändiga parterna i denna process. 
För att kunna uppfylla våra produktgarantier och liknande så måste vi spara orderinformation under en viss tid och där ingår kundens personuppgifter. 
När du väljer att lägga en beställning hos oss godkänner du våra köpvillkor inklusive vår hantering av dina personuppgifter. 
Du som kund har rätt att välja bort all marknadsföring som sänds via email av oss (så kallade nyhetsbrev). 

Har du frågor eller önskemål så är du välkommen att kontakta oss. 

Email: info@braverktyg.se
Telefon: 0700-125 000 




Publicerat av JH TOOLS 2018-05-26 

Produkter

Handla

Information